Ett liv på tröskeln

torsdag, oktober 19, 2006

Komik på morgonkvisten

Jga var helt färdig igår kväll och somnade redan vid 9. Planerna för dagen är hyfsat klara, det blir i alla fall en shoppingtripp till Täby (!), en joggingrunda och sedan tyska på högskolan. Jag vaknade redan vid 8 så tid har jag.

Nyss så ringde bossens sambo och sa att vår lätt efterblivna diskplockare hade kommit och gett henne 2000kr för innebandyn. Hon hade sagt att jag sa att för 1500 kunde man gå på innebandy. Jag fattade ingenting, vad pratar människan om? Saken är den att jag hittade ett sponsorkort innehållande 3 friplåtar till VSK bandy och ett klistermärke där VSK tackade och som visade att man var medlem i 1500- klubben (http://www.vskbandy.nu/?sida=tus) under (!) kassan. Jag pratade med Rohna (bossens sambo) om det och frågade om vi sponsrade VSK eftersom vi inte finns med på credlistan. Hon visste inget om det och visste inga detaljer om 1500- klubben heller, så jag tog fram info och lämnade en lapp att hon skulle kolla upp det. Diskplockaren hade tydligen tolkat det som att om hon gav oss 2000kr så skulle hon få gå på alla innebandymatcher med VSK (lycka till!). Jag fick ta luren och prata med henne och förklara vad jag hade menat, vad problemet var och vad 1500- klubben innebar.

Nu har jag precis ringt henne och berättat vad som gäller för säsongskort och medlemsskap till VSK bandy, för det ville hon då ha istället.

Kul kul!

1 Comments:

  • Haha... 1500- klubben. Låter som något som man ska gå med i :) VSK- innebandy, hurra!

    Tack som länkar min blogg, ska göra detsamma om jag lyckas logga in på sidan. Hörs sen

    By Anonymous Anonym, at 6:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home