Ett liv på tröskeln

tisdag, oktober 24, 2006

Comeback

Nu börjar blodet långsamt rinna runt i kroppen igen. Allt känns lite bättre trots att det eviga pissvädret biter sig kvar några dagar till. En sak jag stör mig på är att det nu är 4 dagar i rad som jag fått kommentaren "Oj, du ser helt förstörd ut", men man kan inte få allt här i livet. Jag är kroniskt trött, rädd för diabetes, alltid törstig och ögonen är plufsiga och slitna, men jag skrattar allt oftare och saker och ting börjar se lite ljusare ut åtminstone.

Uppsala känns mer och mer lockande. Jag har varit i kontakt med både V-Dala nation och Värmland. Att försöka hitta ett studentrum till hyfsat pris via vanlig bostadsförmedling verkar ungefär omöjligt, så jag valde ut 2 kandidater som kan få den stora äran att få mig som medlem i sin nation framöver och mailade dem. Jag förklarade min situation och klargjorde även att jag funderade på två alternativ. Mycket hängde på mitt största problem- boendet.
Resultatet? Värmland verkade något trevligare men bostadsläget såg mörkt ut. V-Dala däremot lockade med att snubben kunde hålla ett studentrum modell städskrubb (11m2) åt mig om jag blev medlem där för att sedan ställa mig i kö för något bättre. Hyran gick loss på 1790kr per månad inklusive bredband, el och vatten så det känns helt ok faktiskt. Borde väl visserligen inte vara så dyrt att driva en glödlampa och det värmeljus som skulle behövas för att lysa upp och värma upp en skokartong, men ändå. Inget är klart än, vet ju inte ens om jag kommer in, men det lutar lite åt V-Dala i nuläget. Jag har ändrat mig förr, så det är väl bara att vänta och se vad som händer i slutändan.

Planerna på en resa till Zakopane börjar växa allt starkare. Tyvärr visade det sig att istället för att dricka pilsner och somna i en snöhög så blir jag tvungen att plugga tyska och sedan tenta på torsdagen den 5/12, så det måste gå att komma runt på något sätt. Tillbaka till ritbordet!

Färjestad gjorde på nytt en medioker insats men lyckades ändå besegra LHC på hemmaplan. Ett styrkebesked om än tråkigt. På torsdag blir det eventuellt en resa solo till Hufvudstaden för att se dif - FBK i Globen. Intresset bland nära och kära verkar svalt, men jag vill iväg. Alternativet är att servera prinskorv till redan övergödda gubbar från diverse bolagsstyrelser på Frösåkers första julbord.