Ett liv på tröskeln

lördag, oktober 21, 2006

Paraplydrinkar

Jag vill egentligen inte skriva något. Jag vill egentligen bara lägga mig i sängen och hoppas på solen. Hela bloggen är ju tråkig och mörk, varför då skriva ännu ett mörkt inlägg? Jag vill skriva om händelsen som förändrade allt. Jag vill skriva om solsken, 25 graders värme och dunkande nattklubbar. Istället sitter jag här i ett regnigt och mörkt Västerås och Färjestad har just blivit förnedrade av äckliga frölunda med 3-0.

Jag åt lunch med en högskoleprovsskrivande Sebbe i förmiddags. Han sa att jag såg förstörd ut. Mina ögon var plufsiga och jag såg allmänt sliten ut. Tack för den. Igår var jag hemma hos Jocke. Det första Jonas frågade när jag plcokade upp honom och hans flickvän på vägen dit var "du ser trött ut". Tack för den med! Nu har jag dessutom blivit förkyld, så allt går fortfarande åt fel håll.

Jag fick en idé. Jag surfade in på Ving och såg att det gick en sista minuten- resa till solen redan imorgor för blott 600kr. Jag tänkte att varför inte? En vecka i solen är preciiiiis vad jag behöver just nu. Jag ringde Jonas och frågade vad han skulle hitta på imorgon och framöver, men han kunde inte åka till Kreta imorgon. Inte heller Huri var på, och Jocke jobbar varje dag och Sebbe hade svårigheter med schemat. Åsan behövde spara pengar till Thailand och allt rinner ut i sanden. Kanske lika bra det... sedan visade det sig att det bara var flygstolen som gick på 600. 3000 fick man ge för ett dubbelrum inkl. själva resan. 3000kr är för mycket, så vad gör man? Just nu sitter jag och gosar med mina snorpapper samtidigt som jag sippar på ett glas Loka päron. Det blir liksom inte sexigare än så just nu. Funderar på att leta på en tandpetare och fästa en post it- lapp på den och göra min egna lilla paraplydrink och kanske ta en Loka bjärnbär istället för att festa till det lite, men vad spelar det för roll? Det är fortfarande mörkt och jävligt här, och det närmaste sandstrand jag kommer är lite grus i skon som gav mig skavsår idag. Hipp hipp!

Å andra sidan, vem vet om Kreta är bra för mig just nu. SMHI utlovar regn 2 av 4 dagar och en snitttemperatur på 22 grader. Vore det inte typiskt mig om jag åkte dit i hopp om bättre tider, men fick spendera hela veckan på hotellrummet pga. regn? Jo. Dessutom så slipper jag nu alla feta tyskar i speedos. Man kanske skulle sikta in sig på en resa till bergen och snön istället och vaxa brädan? Klart roligt, men också klart dyrt. Usch...

En liten glimt i mörkret är i alla fall detta:
http://shorl.com/dydrysijivybre
En av idioterna på cykel är förhoppningsvis fast nu.

1 Comments:

  • Stackars Per som tycker allt är skit. Det går över, jag lovar! Vi satsar på en vinterresa! Bräda och öl, kan knappt bli bättre.

    By Anonymous Anonym, at 8:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home