Ett liv på tröskeln

onsdag, maj 16, 2007

Arg

Nu är jag rejält grinig. Jag var på väg hem från årsmötets fest, helt ensam. Jag går genom stan och en grabb i vit ful skjorta skriker ut förolämpningar mot mig. Jag går fram och frågar vad han håller på med, varför i helvete han hånar en grabb som går ensam hem på en gata. Det visade sig vara skottar, ett sällskap på 10 pers varav 6 var grabbar. En långhårig kort kis kommer fram och säger åt mig att backa, de är ju ändå sex grabbar och jag kunde få stryk om jag inte skärpte mig. Det gjorde mig ännu argare. Vad i helvete har en skotte på besök tillsammans med fem andra för rätt att häckla en svensk grabb på väg hem? Det värsta de kunde göra var att knocka mig, vilket jag påpekade innan jag gick därifrån, och det var fortfarande inte Ok. De sabbade min kväll...

På vägen hem passerade jag ett ställde som heter Red Room. Jag har aldrig varit där och kommer nog aldrig gå dit igen hekller. De spelade uteslutande hits från 90- talet, men folket där var rätt trevligt. Någon fyllde år och hojtade till att jag skulle komma in när jag gick förbi, vilket jag också gjorde. Något jag märkte med dessa folk var att alla höll på AIK, och at alla var sugna på att gå på playboyfest till helgen på samma osmakliga ställe.

Årsmötet var i övrigt rätt kul, till en början. Det var så många demokratiska processer att det nöstan var en parodi. Det var kul i 10 minuter, de sista 140 minutrarna var en pina och jag var tvungen att ställa mig inför församlingen och svara på frågor om mig själv och om vad jag kunde tillföra styrelsen. Bänken jag satt vid sluttade dessutom och jag satt nästan längst fram så att smygsova lite var uteslutet.
Nu är jag i alla fall invald och imorrn är en ny dag fylld med ansvar.

Ursäkta stavningen, jag är för tillfället inne i en temporär formsvacka.
Hey, ho, let's go!

Till alla er som nu diskuterar huruvida the Ark förtjänade en fiaskoplats eller ej, fuck off. Det här är vad melodifestivalen egentligen handlar om:

Alf Poier for president!

1 Comments:

  • alf poier var alldeles underbar på ett jobbigt sätt. han kom bra mycket bättre än the ark gjorde. och det är nog slut om det. precis som esc borde vara slut för längesedan. nu ska jag se mer på ika. lovely.

    By Anonymous Anonym, at 11:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home