Ett liv på tröskeln

söndag, maj 27, 2007

Kinderägg

Jag köpte nyss ett kinderägg från Statoil. Jag brukade älska kinderägg förut, främst för den goda chokladen men också för att det tog några sekunder att pilla ihop leksaken och själva plastägget kunde man göra bomber av genom att blanda potatismjöl eller om det var bakpulver och vatten.

Nu när äggbomber inte längre intresserar är det främst chokladen som hamnar i fokus. Jag vill ha ett ägg fyllt med choklad och kan gärna offra leksaken till förmån för det. Så var dock inte fallet. Min leksak var inbrottssäker. Det brukar krävas att man trycker till lite i mitten av själva plastägget för att göra det lättare att öppna. Min leksak var för stor, så det gick inte att trycka ens lite. Plastägget är dessutom gjort i ett halt materiel vilket gör det omöjligt att få ett bra grepp för att dra isär skiten.

Efter en del våld och massor av frustration fick jag till slut upp ägget, och väl där möts jag av en röd papperskorg och ett snurrande aphuvud. Inget byggande, ingenting. Nu rullade dessutom aphuvudet in under sängen vilket inte förbättrar min åsikt om Kinderägg precis. Undrar vad överraskningen var... surprise, du fick en soptunna i plast med ett tillhörande aphuvud! Det funkar inte riktigt.

Imorrn ska jag ta mig till Stockholm efter gruppmötet har jag bestämt. Jag vill ha ett par New Balance- skor och det är helt omöjligt att hitta några vettiga skor alls i den här staden. Jag kan behöva ett till par nya skor, främst för att jag vill ha ett par men också för att min skitcykel fått punka för andra gången på lika många veckor. Idel i- landsproblem...