Ett liv på tröskeln

söndag, maj 27, 2007

Seen worse days

Terminen närmar sig med slut, men jag vill inte åka hem. Sedan onsdag förra veckan har allt varit underbart. Den sociala biten här växer och knakar, lär känna nya människor varje vecka känns det som och det är bra folk. Fotbollslaget har spelat sin sista match för säsongen och några nya ansikten har kommit och gått. Säsongen blev en succé rent resultatmässigt. INGEN ordinarie spelare gjorde ett endaste ynka mål under hela säsongen, alla mål (typ tre) gjordes av inhoppare utanför laget. Vi vann inte en match och spelade oavgjort i två. Det är inte det som menas med en resultatmässigt bra säsong, inte i Lokomotiv. Vi hade skitkul och fick en väldigt trevlig stämning i laget och det var också grundtanken med det hela när vi bildade klubben. Alla är välkomna, det enda kravet är att man gör sitt när man väl spelar och sen spelar det ingen roll om man går bort sig en eller tio gånger.

Igår mådde jag inte så bra. Vi var på bryggan (Snerkies) på fredagen och det var halvtrist. Vi hade hört rykten om att man skulle vara där innan halv åtta för att komma in. Klockan 10 var det fortfarande ingen kö. Det var mycket folk där och så, men ingen dansade och det var allmänt dött. När man har tråkigt och är ute tycker jag inte att man förtjänar att må dåligt dagen därpå. Jag mådde inte så bra och förväntades dessutom lira brännboll på fadder- kick offen i parken. Det var väldigt trevligt efteråt då vi låg på filtar i skuggan och pratade om det mesta, och väl där planterades ett litet frö om eventuell utgång sen på kvällen på v-dala.

Jag åkte hem till Joel lite senare på kvällen till hans kliniskt rena korridor och enorma datorskärm/tv. Förfesten bestod av oss två, en pava rödvin, några goda Abbot Ale och youtube. Trevligt och något annorlunda, det behövs inte så mycket mer. Joel är en bra grabb. Väl på V-dala var det bara glada miner. Vapnet spelade och gjorde det bra. Jag förstår egentligen inte hur ett band med en tunnhårig gubbe som ser ut som en geografilärare och som spelar lite lugnare, trallvänlig popmusik kan skapa ett sånt drag, men hur de än gjorde det gjorde dem det bra. Att jag träffade en sockersöt sak som bittert nog var något äldre än mig gjorde inte kvällen mindre trevlig på något sätt. Det var några fler från klassen på V-dala som också verkade trivas.

Idag väger helt klart upp för gårdagen. Idag mår jag oförtjänt bra. Idag hade jag förtjänat att må riktigt uselt enligt samma princip som ovan nämnt, men så är inte fallet. Istället sitter jag och skrattar åt relativt trista saker och njuter av solen utanför mitt fönster.

http://www.iss.nl/iss/profile/376

Det här garvade jag åt i nästan två minuter, då förstår ni vilken låg nivå allt ligger på just nu. Jag tror mycket av dagens välmående grundades i och med att jag i onsdags fick besked att jag klarade metod- och analystentan. Det var en skandal egentligen, Uppsalas minst förtjänta godkänt. Jag hade helt uppriktigt aldrig gett mig själv godkänt, för det ska jag bara inte ha. Istället för att ha tentaångest så har jag nu massor av tid att fokusera på hemtentan som ska in om 9 dagar, solen skiner och allt är nästan onödigt bra. Jag vill ha en till delkurs, det får bara inte ta slut nu!

Dagens låt är en riktig pärla, enjoy!

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home