Ett liv på tröskeln

torsdag, maj 17, 2007

Sjukförsäkringssystem och styrdans

Det luktar bensin på mitt rum och jag vet inte varför. Det kan vara så att filosofen till slut har flippat och nu försöker göra en egen fegare variant av Virginia genom att långsamt gasa ihjäl sina grannar. Det kan också vara ren inbillning och en fet hint om att jag borde tvätta mina benskydd sen fotbollen. Mitt liv är ganska tråkigt just nu. Det var dans idag igen, men inte i närheten av samma glädje som första gången. Vår instruktör dök inte upp så vi fick freestyla till Frank Sinatra i en timme ungefär innan vi gick hem. I övrigt så är dagarna fulla med måsten... måste plugga, måste skriva grupparbete om vårt fucking sjukförsäkringssystem och måste pilla ihop tidningen i tid. jag vill åka hem, fly för en stund, men det är så mycket som binder mig kvar. Dags att tända en tändsticka för att se om filosofen bluffar eller ej. Jag har öppnat fönstret så jag kan hoppa ut och rulla mig i gräset om det smäller.

Nehepp, mer spännande än så blev det inte. Inte ens en liten eldpuff, bara samma giftlukt. Benskydden får ligga på fönsterkarmen i natt. Några som filosofen borde rikta sitt allmänna missnöje mot istället för att försöka mörda mig är våra lokalpolitiker här i Uppsala. Vi har försökt få tag på någon som vill prata om sin politik med oss, om just sjukförsäkringssystemet då, men det är enbart motvind. Politikerna vi ville prata med vill inte prata med oss, vilket var något förvånande. Det är ju på deras politik de har blivit valda av folket, ligger det då inte i deras intresse att svara på frågor från folket om just deras politik? Tydligen inte... as. jag förstår dem dock, jag vill inte heller prata om sjukförsäkringssystemet. Det är urtrist.

1 Comments:

  • Hej hej, jag heter pontus och är 27 vårar. Jag är jätteintresserad av styrdans & vill verkligen veta & lära mig mer. Adda mig på facebook, pontus jonasson. Hoppas du får en underbar helg! Kram/P.J.

    By Anonymous Anonym, at 12:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home