Ett liv på tröskeln

fredag, oktober 27, 2006

Julbord

Jaha, så var det första julbordet avklarat. 220 personer visade sig bli 250 personer och det var ett jäkla slit. Det jag lade märke till var dock två saker som inte har något med julen att göra egentligen.

1. Vad puckade folk blir när de dricker. I början var allt civiliserat. Man kunde ha samtal om världsproblemen, älgjakt, you name it, men efter några pilsner (jag drack inget) så blir även de mest triviala samtalsämnena som prissättning av en varm korv med bröd överkurs.

2. Vad är det med tjejer och status? I början av kvällen gick Frösåkers mest sliskiga och minst populäre snubbe upp på scenen iförd en kostym straight from dressman och sa ungefär hej, det här är vi, det är vi som är Frösåker. Sen gick han och söp ner sig och flirtade med varje jäkla 20- åring på hela stället... det skumma är att han verkade få respons från en hel del. Till och med en hippie- dansk som hjälper till lite i köket fick ihop sex telefonnummer till olika tjejer... PÅ SAMMA LAPP! Det här var inte heller några falukorvsprinsessor från fagersta utan top notch. Jag fick en kram på hela kvällen. Vart finns rättvisan här i världen? Inte hos mig i alla fall...

Jag skulle egentligen vara på stadshuset innan lunch imorse. Maria från receptionen på Mälarenergi ringde igår och sa att jag skulle få en julklapp (en fleecetröja) av Västerås Konsult & Service som skulle provas ut innan de skickades iväg för tryck. Jag vaknade vid 13.30 och då hade de redan beställt en medium till mig vilket borde vara helt ok, bara det att jag vill ha en UTAN tryck. Mitt resonemang var att det sparade företaget pengar och jag fick ett plagg jag kanske, kanske skulle komma att använda någon mörk höstkväll. Det var dock inte ok, så nu får jag ännu ett plagg som kommer samla damm. Hurra!