Ett liv på tröskeln

torsdag, november 16, 2006

Fiasko

Alarmklockorna var ställda till att ringa i intervaller mellan 10.00 till 10.30. Jag ville hinna få något uträttat i alla fall. Hjärnan var inställd på lite träning, städa bilen och lite annat, men kroppen ville något helt annat. 14.30 vaknade jag och blev helt förvånad när jag kollade på klockan.

Nåja, planer går alltid att ändra, jag skulle ju trots allt ut och se världen på eftermiddagen. Jag gjorde stora påtryckningar för att väcka äventyrslustan hos Jocke och efter mycket om och men så funkade det och målet var inställt. Vi skulle till Hallstahammar och Beijer byggmaterial för att köpa några brädbitar som morsan ville ha. Jag har aldrig varit i Hallsta förut så Jocke fick vara kartläsare. Vi hade 35 minuter på oss tills butiken stängde, så mycket vikt och ansvar lades hos Jocke att guida oss rätt direkt. Det blev skitfel. Vi åkte in på någon liten väg mot Östra Nibble och slutade på en grusväg lååångt in i skogen. Det var kolsvart ute, dimmigt och småregningt. Beijer stängde om 3 minuter då vi insåg att det här nog inte var rätt väg.

Vi vände och åkte tillbaka igen men ville inte åka hem utan att ha nått målet, så efter att ha trasslat sig omkring i Hallsta centrum (ja, det finns faktiskt) så kom vi till slut fram. Givetvis var det stängt, men vi var där i alla fall (jag har bildbevis). Några slutsatser kunde man dock dra av det hela.

1. Låt aldrig Jocke hålla i kartan.
2. Flytta aldrig till Hallsta. Det är en inavlad skitby. Centrum bestod av Lidl, en korvkiosk, en videobutik, Handelsbanken och inte så mycket mer.
3. Låt aldrig Jocke hålla i kartan.

Nu har hela dagen gått i kras, och mycket av världen fick man inte heller se då det var mörkt. Färjestad leder dock mot serieledande Timrå, så lite positivt är det i alla fall.

Må bra och stay out of Hallsta!

1 Comments:

  • hmm.. haha oki.
    Nej Barber kommer ifrån Eunice Barber, friidrott!!! :D En kille i klassen som kom på det där..riktigt klyftigt hahaha

    By Blogger anna steen, at 9:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home