Ett liv på tröskeln

måndag, november 06, 2006

Milstolpe

Jag har precis kommit hem efter att ha sprungit 1 mil (10 kilometer, en fucking mil!) i terräng, ett mål jag alltid sett som ouppnåeligt. Det roliga var att jag kände mig fräsch nog för att kunna spurta de sista 2 kilometrarna. Mycket kul!

I övrigt så finns nu en ny bil i familjen, en riktig rishög från 1966 eller 1967 har jag för mig. En Volvo P1800S som stått avställd i värmegarage sedan 1981, 4 år längre än vad jag har levt! Givetvis var det pappas påhitt och mamma var lagom nöjd om man säger så... dock är Caddyn nu ett minne blott, så en skitbil ut, en skitbil in. Pappa har fått för sig att han ska rusta upp bilen så den blir fin, jag säger lycka till! Lite kuriosa är att bilen inte har någon femte växel, utan det heter istället Overdrive. Tufft, verkligen...

7 Comments:

  • Har ni en caddy? vad kul! haha massa bilar ju!. Dock är Gulan min favorit! Kan man håla koll vart per åker omkring, mkt bra med tanke på din körning :P

    By Blogger Eunice, at 1:57 fm  

  • Hahahaha, läst jonas blogg nu! Du tycker de inte är lustigt att ALLA dina vänner, misstänker dig jämt å ständigt för att du jävlas med dom:P. sytar till vedsamtals inlägget...sjukt kul! Varnar bara att något liknande inte skulle uppskatas av den brilljanta huri:P

    By Blogger Eunice, at 2:07 fm  

  • Huri,

    Det är inte så konstigt, du vet inte hur mycket den grabben har jävlats med en under de senaste 10-12 åren. Givetvis blir det då naturligt att anklaga Per oavsett vad man råkat ut för. :)

    By Anonymous Anonym, at 6:55 em  

  • Bullshit och ont förtal! Det är bara det att jag har fått rollen som syndabock i umgängeskretsen och får skit för allt. Ett exempel är Jonas som hällde cola i en tv- spelsdosa för ca 10 år sedan när jag var och städade rummet. Sen blir det givetvis jag som får ta skulden när startknappen inte fungerar som den ska. Förra lågkonjunkturen var tydligen också mitt fel tillsammans med Tsunamin i Thailand, men man vänjer sig snabbt.

    By Blogger Konservus, at 12:05 fm  

  • Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    By Anonymous Anonym, at 11:04 fm  

  • Det ryktas om att censur är ett underbart verktyg för att skydda sanningen. :-)

    By Blogger Konservus, at 4:57 em  

  • Vafan! skithög, censurera kommentarer! Helgerån!

    By Anonymous Anonym, at 11:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home