Ett liv på tröskeln

torsdag, november 30, 2006

Veckans låt och hån

Jag tänkte nämna Kents gamla låt Socker som veckans bästa låt. Den bara växer och växer, men idag fick jag se denna video med Faithless som petar ner Kent till en hedersvärd andraplats. Fantastisk video som får en att tänka till och brillianta kontraster. MTV i USA vägrar tydligen visa den.

http://www.youtube.com/watch?v=2Xiec27yF-Y&eurl=

Kanske ingen partydänga, men det är inte alltid meningen. Party kan det mycket väl bli ändå ikväll på kåren innan en hel helg med sinnessjukt mycket jobb.

I övrigt så är det väldigt mycket vardag nu. Jag trivs bra med allt och mår kanon, bara att vardagen är vardag som vilken annan vardag som helst. Det säger en hel del när gårdagens mest spännande händelse var att jag nästan fick hjärtattack då jag glömt att de skulle stänga av varmvattnet under dagen i duschen. Sen en middag på stan med farsan och en kall Staro på kvällskanten vilket var klart trevligare.

Jag har stört mig på att jag måste knappa i bokstavskombinationer varje gång jag vill skriva något. Jag fick idag reda på orsaken:
"Blogger's spam-prevention robots have detected that your blog has characteristics of a spam blog."

Bussigt, men vad är då en "spam blog" och varför är just jag flaggad som misstänkt?
Det här är ett utdrag:

"
Blogs engaged in this behavior are called spam blogs, and can be recognized by their irrelevant, repetitive, or nonsensical text, along with a large number of links, usually all pointing to a single site."

Min blogg har alltså en varningsflagga eftersom den är irrelevant, upprepande eller text som helt saknar logik kombinerat med en massa länkar. TACK blogspot, man känner sig verkligen varmt välkommen in i bloggvärlden.

Svin...