Ett liv på tröskeln

söndag, juni 03, 2007

Pitstop Västerås

Jag är nyss hemkommen från en kort helg i soliga Västerås. Tanken var att få en del gjort i hemtentaväg då det inte händer så mycket annat kul i staden. Mycket gjort blev det också, men jag fasar inför sommaren. De senaste två gångerna jag har varit hemma över en helg har jag inte träffat en enda kompis... inte en. Något att se fram emot, verkligen. Kraftvärmeverkets reception och Power meet lättar inte precis upp humöret. De har börjat samlats redan. är jag klev av på centralstationen fick jag gå genom Västerås djurpark, den gamla busscentralen där alla raggare samlas för att stå där en stund. Jag har aldrig förstått nöjet. Halva Hallstahammar åker varje kväll till Västerås i sina Volvo 240s från 1983 med dumpventiler och tintade rutor. De hittar en parkeringsplats som känns rätt och sen hänger de där. De gör inget särskilt bortsett från att ibland åka och köpa korv, de verkar vara nöjda så. Livin' the high life in Västerås... Raggare is a bunch of motherfuckers!

Det spelades en landskamp i fotboll igår som väckte en del känslor. Lagerbäck MÅSTE avgå, nu! Det var pinsamt dåligt spel från Sveriges sida, vi blev utspelade men var vassare i avlsuten till en början. 0-3 till Sverige efter en halvtimme var ett skämt, och Danmark kom som sagt tillbaka. Det var bara en tidsfråga innan Danmark skulle peta in 4-3 och fiaskot hade varit ett faktum. Mittfältet var obefintligt, Chippen blev bortplockad av en inhoppare och Ljungberg deltog knappt i matchen. Istället tappade Paulsen fattningen och delade ut ett tjuvnyp på Rosenberg och det som hände sen står i varenda tidning. Tre saker stör mig med hela incidenten efteråt. Först när den pölsemumsande dräggelmongot väl springer in och ska ge sig på domaren, varför klipper han inte till ordentligt? Intentionerna var tydliga, straffet hade blivit detsamma. Sen säkerhetsvakterna som inte ingriper första, andra och inte heller tredje gången någon lallande pajas springer in. Sen ville jag att matchen skulle spelats klart. Ett straffmål i slutminuten är bra mycket skönare än ett tilldömt 0-3. I och med att vi "vann" med 0-3 riktas ingen kritik mot spelet i sig heller, utan alla verkar vara nöjda med resultatet. Avgå, Lagerbäck!

Hemtentan går bättre, jag är klar med över hälften men har sparat de jävligaste frågorna till sist. Det enda som håller mig uppe är tentafesten på tisdag. Dags att jobba lite till... pratade precis med Joel som verkade ännu något bittrare. Hemtenta förbrödrar.

Dagens låt: