Ett liv på tröskeln

söndag, december 10, 2006

The Muppet Show

Det finns en hel del ägg i vår värld. Jonas är ett av dem. Jag var på jobbet igår och det surrade till i fickan där jag hade mobilen. "Jag har klamydia... Du måste testa dig.." löd meddeladet som kom från ett okänt nummer. Jag somnade 04.30 natten innan och var uppe vid 8.00 och hade jobbat halva dagen. Precis lagom mottaglig för obehagliga överraskningar. Jag ringde upp personen och en tjej svarade lite tamt och gav sedan ifrån sig ett läte som lät som någon som grät och sedan lade på luren. Det blev jäkligt varmt i rummet helt plötsligt och jag ringde genast upp igen och Jonas svarade med ett garv. Känslor av hat blandat med förvirring spred sig och hämnd utlovades givetvis, och den kommer att komma... jag har redan börjat snickra ihop något obehagligt. Varför utsattes just jag för detta attentat? Någon (pamp!) hade tydligen anmält Jonas till någon sexkontaktsida och han anklagade som vanligt mig på ytterst lösa grunder. Jonas är detta inläggs första mupp.

På jobbet har jag också en mupp. Jag kommer bra överens med ägaren, han som anställde mig och som även toppade min föreslagna lön med en hel del. Jag blev förvånad, de betalar förbannat bra och allt är helt vitt. Tyvärr anställde han en maktkåt personalare för ett par veckor sedan och jag tror inte hon gillar mig. Jag vet inte om det är för att jag är kille, för att jag är ung eller för att jag kan äta en multikulturell boll (vill inte trampa på några tår) utan att gå upp ett par kilo. Hon har ett nedlåtande och lite arrogant sätt som stör mig, ett bra exempel fick jag höra idag när jag stod och bryggde kaffe och den 17- åring som jobbar extra på helgerna fick finna sig i att bli kallad "lilla gumman". Vafan?! Hon utses härmed till mupp numero dos i dagens inlägg.

Mupp nummer tre och fyra måste vara rymdminister Maud Olofsson (c) och rymdforskningsminister Lars Leijonborg (fp). Vad sjutton har dessa muppar för kompetens inom respektive områden? Vad sänder det för signaler? Lägg ner! Det låter som ett dåligt skämt men det är på fullt allvar. Skulle bara älska att få se dessa personer sitta och diskutera rymdfrågor med någon vass från NASA...

...vilket var anledningen till att jag satte mig ner för att försöka följa kvällens Nobelmiddag i direktsändning. Jag har aldrig riktigt förstått poängen med det hela. Jag tror att det är precis samma människor som sitter och tittar på bingolotto även fast de inte har någon bingolott. Jag tröttnade efter en stund och kan fortfarande inte förstå hypen. Själva Nobelpriset som företeelse har jag ingenting emot. Vetenskap som gynnar oss alla bör premieras. Däremot börjar det ta emot redan när man inser att måltiden har kommentatorer. Det är precis som att titta på golf på TV, bortsett från att detta är om möjligt tristare. Man följer i direktsändning hur folk käkar och får det dessutom kommenterat? VAKNA! När kungen sa några ord på svengelska och sippade på sitt cocktailglas med champagne så utsåg han sig samtidigt till kvällens ärkemupp, en titel han prenumererar på. En tvättäkta fjant, det enda som förvånade mig var att han inte dregglade.

Den sista muppen är Linda Rosing. Sveriges mest mediakåta person som misslyckats med precis allt hon försökt sig på. Snygg är hon inte heller, trots att det var utvikningsbrud hon "var född till". Igår slog hon till igen just när man började tro att hon inte kunde bli så mycket mer pinsam.
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,950544,00.htm

*Efter att ha stängt in mig på rummet för att få vara ifred ett tag (kalla det rekreation) men misslyckats tack vare pappas HÖGA volym på tvn och mammas envisa dammsugande precis utanför min dörr som till och med överröstar stereon så får de bli kvällens hedersmuppar. En månad till, sen måste jag härifrån!

1 Comments:

  • Haha, du förtjänade det, även fast det kanske var lite taskigt. Med tanke på alla tidigare attentat, var det nu dags att sätta Per på plats! =]

    By Anonymous Anonym, at 11:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home