Ett liv på tröskeln

tisdag, december 12, 2006

Uppsala

Idag kom äntligen det första antagningsbeskedet då urval 1 var klart. Det stod att resultatet skulle publiceras idag, måndagen den 11e december så igår natt satt jag och vakade. Jag räknade kallt med att allt publicerades vid midnatt genom en automatisk process som de kompetenta anställda på studera.nu givetvis förberett. Tyvärr var inte så fallet. Strax efter 11.00 studsade jag upp imorse och slog på datorn. Det stod samma meddelande som igår kväll, dvs att resultatet skulle publiceras den 11e. De hade stängt alla telefonlinjer tills urval 1 var klart, så där satt jag som ett barn som inte fick äta sylt på mina pannkakor. Snopet... Jag väntade så länge jag kunde innan jag åkte till jobbet. Fortfarande inget resultat, men sidan var nere mot slutet så något höll på att hända i alla fall.

Jag lämnade instruktioner så att pappa kunde logga in och titta, men vid 20.15 var det fortfarande samma meddelande. Hur svårt kan det vara? Att pappa är riktigt datordum gjorde inte saken bättre, sen hade jag glömt lösenordet så jag fick helt enkelt vänta. När jag kom hem vid 23.20 så fick jag mitt efterlängtade besked. Jag är antagen! Nu är det bara bostad som saknas, och i Uppsala är det riktigt svårt att hitta och dessutom ruskiga ockerpriser, men det skiter jag i. I mitten av januari någon gång går flyttlasset oavsett om jag får sova på centralstationen och jag får äntligen komma bort från denna usla ursäkt till stad. Det är trots allt bara lite drygt en timme bort så jag kan ju faktiskt pendla i början, även om jag inte vill det. Det går inte ens tåg från Västerås till Uppsala, och det är 2006! Man kan åka tåg till Dingtuna liksom, men inte till Uppsala... Det blir 804an som stannar hos varje mjölkbonde i hela mellansverige på vägen eller Swebus som tydligen ska ha något alternativ. Oavsett så är jag lycklig, det enda jag kommer sakna här är mina vänner och familj, men de är som sagt inte särskilt långt bort.

Wohoo!

1 Comments:

  • WHohoooo! Stort stort grattis Per!, Hoppas utbildningen är alt du har förväntat dig å att du hittar lägenhet! :D

    / Huri

    By Blogger Eunice, at 1:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home