Ett liv på tröskeln

onsdag, februari 21, 2007

Tentamen

Växthuseffekten visade sig vara en bluff och den samlade forskarkåren kan pusta ut. Den globala uppvärmningen finns inte, i alla fall inte i Uppsala. Igår var det tenta och snön kräktes ner och många minusgrader jobbade för att min resa dit och hem skulle bli tung. Jag kom hem från Thailand i söndags och jag var inställd på en tenta på måndagen som jag skulle kugga. Jag hade läst runt 8 sidor på planet, totalt ett fåtal kapitel av väldigt många. Tentan visade sig vara på igår och inte å måndag, så helt plötsligt hade jag en hel dag till att plugga på. Jag gjorde ett val att jag skulle bli godkänd och fick en hel del hjälp från klasskamrater. Jag tror jag klarade det... Uppsalas minst välförtjänta godkänt.

Det är kallt som sagt. Igår var det tentafest och jag hade varit laddad hela dagen och dagen innan det med. Tyvärr lider jag fortfarande av jet lag. Jag trodde jag var återställd, men nej. Vid 10- tiden ungefär var jag ett vrak, ett sömnmonster. Jag gick hem nån gång runt midnatt och vaknade 7.15, pigg som en sparv men med läskig huvudvärk. Resten av morgonen har varit en kamp mot alkoholförgiftningen. Det måste ha vart den där cidern jag drack igår innan jag gick hem. Man ska passa sig för sånt...

1 Comments:

  • hahaha! GRATTIS! Själv har jag tenta den 1 mars (nästa torsdag). Den klarar jag nog, men det höll på att bli problem. Höll på att missa mitt seminarium idag. Jag fick för mig att jag var ledig idag av någon anledning. Min kompis ringde och väckte mig klockan 9 för att fråga om salen. Det var bara att slänga på sig kläderna och springa. Tur att hon ringde annars hade jag inte fått G i kursen, då man var tvungen att lämna in sina seminarieuppgifter på sitt seminarietilfälle!

    By Blogger Anna, at 12:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home