Ett liv på tröskeln

onsdag, april 18, 2007

Diverse ointressant

Jag är nyss hemkommen från en pubrunda och är lite grinig. För första gången på länge blev vi klara i tid så att jag kunde ta bussen hem. Sista bussen från stan på vardagar går vid 00.nånting. Tyvärr var jag tvungen att gå hem då bussen gick först om en halvtimme om jag inte ville frysa ihjäl. Fucking hell vad kallt det var... funderar på att droppa den här utbildningen och ge mig in i politiken istället och lobba för att flytta Uppsala till mer humana breddgrader. Dessutom var jag kissnödig. Gamla Uppsala Buss AB ska privatiseras och biljettpriset kommer att höjas med 10kr framöver. Dessutom kommer min buss att flyttas till Kungsgatan istället för Dragarbrunn, vilket för mig kommer innebära en ytterlgiare försening med 3-4 minuter till föreläsningarna. Bussarna här funkar annars väldigt bra och är nästan alltid punktliga.

Det var en intressant pubkväll på fler sätt än den rent alkoholmässiga. Direkt när jag kom dit satt Peder och Jonatan och pratade. Peder hade ett papper med en massa taktiska formationer för vårt fotbollslag, hur han tyckte att vi skulle spela. Han hade alltså tagit med sig ett papper och penna till puben där han hade ägnat tid åt att planera något han kommer bli stenad för om han försöker driva igenom. Love it!

Lokomotiv Västerås blir allt mer konkret. Den största diskussionen nu är om vi ska spela i vitt och rött med sovjetkoppling (Lokomotiv), eller vitt och grönt med Västeråskoppling (Västerås). I omröstningen så placerade sig förvånandsvärt nog samtliga västeråsare på den gröna sidan och legotrupperna på den röda. Spontanfotboll liras nästan varannan dag eller då tillfälle finns och det känns riktigt bra faktiskt, även om mina tre skavsår och ömma ljumskar inte håller med.

Det börjar dra ihop sig till tenta också, i en kurs som inte känns särskilt svår men förbannat tråkig. Idag hade vi en ny föreläsare som pratade om vetenskapsteori, deduktion, induktion och abduktion. Lagom upphetsande tänker ni, men killen är från England eller nåt och pratar som en bumbibjörn vilket tar spetsen av det brutalt trista och det hela blir ganska underhållande faktiskt. Jag tittade på böckerna för första gången igår och det är något jag verkligen inte ser fram emot att få fördjupa mig i.

Nu sitter jag här och hatar mig själv. Jag tänkte vara listig imorse och dra bort sängkläderna när jag gick upp, dels för att förhindra återfall efter duschen, men också för att tvinga mig själv till att verkligen städa. Nu sitter jag här 00.28 och förbannar min dumhet eftersom jag måste bädda sängen, för inte har jag städat idag heller...