Ett liv på tröskeln

onsdag, april 18, 2007

Tonfisk

Jag hatar tonfisk för tillfället. Idag åt jag pasta med tonfisk för tredje gången på två dagar och det står mig upp i halsen. Jag har fortfarande inte handlat sedan jag kom hem till min tomma kyl från Dublin och det har blivit som en idiotisk prestigekamp mot mig själv för att se hur länge det går att leva på torrfoder. Mitt mål är att klara även morgondagen, men nu börjar till och med pastan ta slut och allt jag har kvar är en burk tonfisk, havregryn, smör, lite salt, lite tacokrydda och en halv portion bearnaisesås.

Istället äter jag pizza väldigt ofta. Det har väl blivit en pizza varannan eller var tredje dag sen jag kom hem. Jag brukar köpa en Al tonno utan lök, vilket innebär tomat, ost och tonfisk. Idag gick det inte längre. Efter att ha pulat i sig en matlåda med pasta och tonfisk till lunch så fick det bli en Buzzola till middag. Den smakade smör och inte ens pizza lockar längre. Tror jag ska försöka ramla ut i gatan imorrn så att jag kan komma till akuten och väl där kan jag passa på att sno med mig några liter dropp och en ställning. Det vore underbart... tänk er att sitta en hel dag i solen och bara slappa och inte ens behöva tänka på matlagning, disk eller annat skit. Är man sugen på en oxfilé väljer man helt enkelt ut någon smaskig dropp med oxfilésmak.

Tentaresultatet publicerades idag förresten. Jag hade bestämt mig för att knivhugga läraren om han gav mig underkänt på något jag ruttnat över i en vecka i sträck men han hittade ett annat sätt att jävlas på istället. Jag fick 15 poäng av 20, vilket innebar en ynka pinne från ett VG. Varför kunde jag inte ha fått 12? 13? Istället för att vara glad över mitt godkända betyg är jag nu kinkig för att jag hamnade precis under gränsen. Jag har alltid legat precis under gränsen i hela min skoltid och börjar bli duktigt trött på det. Å andra sidan är det kanske smällar man får ta om man helt saknar disciplin. Fördelen är ju att det nu inte finns någon chans på VG i kursen och därför kan jag slappna av framöver. Det är i alla fall vad jag försöker intala mig själv, varför vet jag inte. Jag känner mig själv väl nog för att veta att jag hade tagit det lika lugnt även om jag hade chansen...

Imorgon vankas det finbesök. Anna och Pappa kommer ungefär samtidigt för att säga hej och bjuda på middag. Det gör att jag måste städa mitt rum, något som jag tänkt göra i 5 dagar nu. Dags att ta tag i det här... sen är det bara en vecka kvar till nästa tenta och jag har fortfarande inte börjat läsa. Imorrn eller på fredag tänkte jag köpa de gamla tentorna, ett Giddenskompendium och den sista boken av kurslitteraturen, sen blir det till att fixa ett till godkänt, men nu ska jag fan ha mindre marginaler. Jag vill ligga precis på rätt sida gränsen för en gångs skull, bara för att känna hur det känns...

1 Comments:

  • Smygläser din blogg då och då och jag fick också 15p, så j*kla bitter är jag med. Precis som du så har jag gått och muttrat att han hade väl kunnat ge mig 12 eller ännu hellre 10p så man iaf hade varit glad isf besviken. Jaja.. nu ser vi fram emot fredag ist. Inte.

    By Anonymous Anonym, at 11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home