Ett liv på tröskeln

måndag, juli 30, 2007

Helgen from hell

Vattendropparna baknade på min hjässa som hammarslag tidigt en lördagsmorgon. Jag var bakis eller möjligtvis matförgiftad, jag vet inte säkert. Var jag bakis så var jag mer bakis än någonsin förut. Var jag matförgiftad kom jag billigt undan. Fredagskvällens pubrunda fick stora konsekvenser. Trots att jag inte drack särskilt många öl kräktes jag första gången innan jag somnade, andra gången fem timmar senare och tredje gången ett par timmar efter det. Jag fick smyga fram genom huset och hålla andan när jag passerade köket för den svaga doften av soja från gårdagens grillmarinad utlöste kräkattacker. Dessutom hade jag slut på resorb. Några timmar senare skulle jag börja jobba...

Vi saknade tre man på puben den kvällen. Jag fick ta uteserveringen, det var lördag en löningshelg och jag var hardcore-bakfull. Det var dessutom första gången jag jobbade med chefen. Han sa att det kommer nog bli körigt ikväll, men så länge jag log och var trevlig mot gästerna så skulle allt ordna sig. Det började med att jag skar upp ett jack i pekfingret sen gick det bara utför och inget ordnade sig. Jag hatar att le när jag inte vill le. Dagen därpå vaknade jag 9 och kunde inte somna om. Jag hade ont i större delen av kroppen, mådde fortfarande dåligt och allt var som vanligt den senaste tiden med andra ord.

Nu sitter jag här på jobbet, är fläskigt uttråkad och har läst precis allt som går att läsa. Chefen på detta jobb kom förbi tidigare idag och gav mig lite sommarpresenter. Det var en badtermometer, ett paraply och en kylväska, allt i en käck neongrön färg. Nyss stannade en anställd till och pratade lite med mig och jag frågade om hon inte ville ha ett nytt paraply. Hon sa att hon inte behövde ett sådant, men hennes dotter kanske ville ha ett. Hon skulle hälsa från mig sa hon när hon gick. Dottern är runt 16år gammal... hon kommer säkert bli överlycklig när hon får se sitt nya limegröna paraply med snidat trähandtag av usel kvalitet. Det var inte precis något man vill bära med sig heller, såg mer ut som en lans än ett paraply. Varma hälsningar från Peddo-Per i receptionen! Yes box.
Dagens låt är Kanye West - Stronger, fast ändå inte: